Actitudes de los afiliados hacia los servicios prestados por el IPP-APULA. (Núcleo Mérida – Venezuela)
Resumen
La evaluación positiva o negativa que se tiene acerca de algo es lo que se conoce como actitud. Este artículo pretende identificar y describir los diferentes componentes de la actitud frente a la prestación de los servicios ofrecidos por el Instituto de Previsión de la Asociación de Profesores de la Universidad de Los Andes (Venezuela). El tamaño de muestra fue determinado por proporción muestral siendo de 244 individuos, usando el criterio de varianza máxima. La atención prestada por los empleados es quizás el factor más importante que influye en la actitud favorable que tienen los afiliados de esta organización hacia los servicios prestados por la misma.
Palabras clave: actitudes, componente cognitivo, componente afectivo, componente comportamental, modelo y teoría de las actitudes.
Abstract
Attitudes of the af filiated toward the ser vices that (IPP-APULA)
The positive or negative evaluation about something is what is known as an attitude. This article aims to identify and describe the different component of the attitude towards the provision of services offered by the Insurance Institute of the Association of Professors of the Universidad de Los Andes (Venezuela). The sample was determined by sampling rate of 244 individuals using the maximum variance criterion. The attention paid by employees is perhaps the most important factor that influencing the positive attitude with the members of this organization to the services provided by it.
Keywords: attitudes, cognitive component, affective component, behavioral component, models and theories of attitudes.
Palabras clave: actitudes, componente cognitivo, componente afectivo, componente comportamental, modelo y teoría de las actitudes.
Abstract
Attitudes of the af filiated toward the ser vices that (IPP-APULA)
The positive or negative evaluation about something is what is known as an attitude. This article aims to identify and describe the different component of the attitude towards the provision of services offered by the Insurance Institute of the Association of Professors of the Universidad de Los Andes (Venezuela). The sample was determined by sampling rate of 244 individuals using the maximum variance criterion. The attention paid by employees is perhaps the most important factor that influencing the positive attitude with the members of this organization to the services provided by it.
Keywords: attitudes, cognitive component, affective component, behavioral component, models and theories of attitudes.
Palabras clave
Actitudes; componente cognitivo; componente afectivo; componente comportamental; modelo y teoría de las actitudes; attitudes; cognitive component; affective component; behavioral component; models and theories of attitudes.
Texto completo:
PDFP-ISSN 1317-8822 E-ISSN 2477-9547
DOI: https://doi.org/10.53766/VIGEREN
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